Melvins tårtor

När sötaste Melvin skulle fylla 1 erbjöd jag mig att göra tårtorna. Det är alltid roligt att prova nya tårtdekorationer! Jag fick tips av mamman att ugglor och tåg var var temat att följa.

Uggletårtan
Fylld med Lakritschoklad mousse och hallonmousse. Bland de godaste tårtsmakerna jag vet! Dekorerad med ugglor.





Tågtårtan
Fylld med Mangomousse och chokladmousse. Jag tyckte chokladen tog över, och nästa gång ska jag prova mangomoussen tillsammans med en annan fruktmousse.



Tårtorna var väldigt uppskattade, alltid roligt! Nästa tårta blir min födelsedagstårta och jag ska klura på smakkombinationerna.

Här kommer lite fler bilder från dagens tårtor.


Tårtorna på kakbordet.



Modulerade ugglor och tågvagnar till sidan på tårtorna.


Tåget modulerat i fondant till toppen på tågtårtan.


Bokstäver och delar av ugglor till toppen på uggletårtan.

Kommentarer